Tuesday, July 13, 2010

Kedai Makan Islam di China

Kedai makan Islam

Bersama seorang pekerja kedai makan

Melihat keindahan bangunan di tepi Sungai di waktu malam

Restoran Islam - dalam kedai gantung ayat seribu dinar

Restoran Islam - Luar kedai

Hari Kedua - Selasa

Bangun Solat Subuh lepas tu sarapan, roti dengan kaya, saya ada bawa roti Gardinea, check out dari Hotel pukul 10 pagi. Naik MPV pergi ke Shanghai 3/4 jam lagi. Sampai di Hotel dalam kul 2.00 petang. Solat lepas tu pergi makan tengahari. Jalan kaki cari kedai muslim. Lepas makan kami berjalan2 melihat komples berdekatan yang menjual barangan elaktrik sampai maghrib.

Lepas tu naik teksi pergi kedai makan untuk makan malam. Sempat ambik gambar dengan seorang pekerja lupa nak tanya nama. Lepas makan kami naik motor roda 3 pergi ke melihat pemandangan di tepi sungai yang cantik dengan bangunan yang bermandikan cahaya. Juga ada feri yang bergerak perlahan di sungai tersebut.

Lepas penat dan ambil gambar hari pun dah lewat malam kami mancari bas/teksi untuk balik payah dapat sebab ramai orang . Last-last naik MPV sapu balik hotel. Lepas solat tidur.